A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Жашківський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів №5
Жашківської міської ради Черкаської області

Шкільна бібліотека

Бібліотека... Тиша.. Століття...

Тут книги розумні спокійно живуть

У тихій величній світлиці,

А двері широко відкриті ведуть

До знань золотої скарбниці.

Герої романів, легенд, повістей,

Тут радо говорять із нами.

В книжках – відкриття всіх великих людей

Думки, що хвилюють віками.

     Шкільна бібліотека – центр інформації, духовного збагачення учнів, учителів, батьків.

  Головна мета шкільної бібліотеки – надання допомоги учням та педагогам у забезпеченні  їх        інформаційних потреб, виховання любові до книги та розвиток якісного читання

   Бібліотека нашого навчального закладу – скарбниця всіх духовних багатств, осередок інформаційної роботи, сюди йдуть за книгою та порадою, тут вчать учнів пізнавати, працювати, спілкуватись. Шкільна бібліотека – центр, в якому збагачуються знаннями  учні та вчителі: це місце, де можна отримати відповідь на будь-яке питання.

   Особлива увага приділяється широкій популяризації  творів українських письменників, літератури з питань освіти, історії й культури українського народу, його національно-культурних і духовних надбань та поваги до рідної мови.

У нашій бібліотеці Ви можете

  • Познайомитися з героями кращих книг;
  • Здійснити подорож морями та океанами;
  • Почитати дитячі газети та журнали;
  • Пограти в різноманітні ігри, розгадати кросворди, загадки;
  • Обговорити з бібліотекарем та своїми ровесниками прочитані книги;
  • Навчитися цінувати книгу та відчувати в ній щоденну потребу;
  • Читати, насолоджуватись та пізнавати.

 До ваших послуг:

- будь які книги: навчальні, довідкові, класичні програмні твори, пізнавальні книжки, фантастика, пригоди, казки; журнали та газети;
 Ви маєте право:
  • отримувати в тимчасове користування видання із фонду бібліотеки терміном на 15 діб;
  •  користуватися читальним залом бібліотеки;
  •   взяти участь у всіх заходах, що проводить бібліотека;
 Ви зобов’язанні:
  •  обережно ставитись до видань, отриманих у бібліотеці;
  •  дотримуватись правил користування бібліотекою;
  •  вчасно повертати книжки.

   Діяльність  бібліотеки закладу у поточному навчальному році спрямована на виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватись бібліотекою, а також на забезпечення різноманітного змісту навчального процесу, всебічне сприяння підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури та інформації про неї.

   Особлива увага приділяється широкій популяризації української літератури, літератури з питань освіти, історії і культури українського народу та поваги до рідної мови, національно-культурних і духовних надбань нашого народу.

     Є багато форм і методів виховання культурної людини, прищеплення любові до книги і одним із них – прищеплення школярам навичок бібліотечно-бібліографічної грамотності.        Однією з форм роботи є проведення бібліотечно-бібліографічних уроків, на них діти вчились користуватися книгою і опановували навички спілкування. Проводяться бесіди з таких тем: „Виникнення писемності”, „Культура поведінки читача”, „Книги – морська глибина”.
   Формуванню іміджу бібліотеки, а також  зростанню її ролі в навчально-виховному процесі  сприяють: проведені  масові заходи, естетично оформлений інтер’єр, змістовні книжкові виставки, виставки-інсталяції, доброзичливість бібліотекаря.
    Вивчення читацьких запитів - одна з умов результативності роботи шкільної бібліотеки. Якість цієї роботи, її ефективність залежать, в першу чергу, від того, наскільки бібліотекар знає своїх читачів, їх потреби, інтереси. Вивчення та аналіз читацьких інтересів і читацьких формулярів спонукає до більш відповідального, уважного та системного підходу в обслуговуванні читачів , до пошуку оптимальних рішень, до формування духовного спілкування з юними читачами. У зв'язку з цим постійно проводиться аналіз читацьких формулярів: індивідуальний, тематичний, груповий тощо.
     Поєднуючи традиційні та нетрадиційні форми роботи Рогоза Л.В. постійно працює над тим, аби заохочувати учнів до читання, зацікавити їх книгою, процесом пізнання, стимулює до використання книг, що є у бібліотеці.
   Систематичному інформуванню читачів про новинки літератури, про найбільш цінні книги з окремих тем допомагають виставки літератури, тематичні полиці, перегляди літератури .
      Не менш значне місце в інформаційній роботі займає Тиждень дитячої та юнацької книги, який проходить кожного року в березні за окремим планом.
      Учні старших класів беруть активну участь в організації літературної години: «Книга та її роль в житті людини.»  У кожному класі діють «Книжкові лікарні», де учні ремонтують пошкоджені книги та підручники.
    На допомогу учням діє «Куточок читача», де розміщено «Правила користування бібліотекою» та памятки «Як вибрати книгу для читання», «Як працювати з підручником», «Як написати реферат».

      В шкільній бібліотеці все найкраще: нові книги,  журнали, іграшки, веселі ігри, казкові несподіванки. Діти тут не лише читають, а й відпочивають, спілкуються і, звичайно, граються.

   Бібліотека проводить багато цікавих свят, бібліотечних уроків, годин цікавих повідомлень, книжкових виставок.

Василь Сухомлинський писав: 

«Людина, для якої книжка вже в дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою і спустошеною».

 Комплектування бібліотеки невід'ємно пов'язане зі збереженням бібліотечного фонду, що є не менш важливим для створення інформаційного ресурсу школи. З метою поліпшення роботи щодо збереження книги проводяться:

  • бесіди з учнями школи та їхніми батьками про збереження підручників "Шкільним підручникам - довге життя";
  • робота з боржниками;
  • щоквартальні рейди-перевірки стану збереження підручників "У кого підручникам краще живеться", оголошення результатів на загальношкільній лінійці;
  • встановлення у кожному класі посади відповідального за збереження підручників; щомісячна перевірка ;
  • щомісячне проведення санітарних днів, виявлення книг, які потребують ремонту;
  •  ремонт книг у «Книжковій лікарні».

    Усі заходи зі збереження бібліотечного фонду проводяться за допомогою читацького активу і виховують в учнів відповідальність, дбайливе ставлення до книги як до джерела знань. За бережне відношення до книги переможцям  оголошуються подяки.

    Популяризація літератури з метою забезпечення інформаційних потреб здійснюється також за допомогою проведення різноманітних творчих акцій шкільної бібліотеки спільно з педагогічним колективом школи. З великим інтересом учні стають активними учасниками проведення літературних подорожей, вечорів, вікторин, усних журналів, презентацій, ігор, конкурсів, діалогів, диспутів тощо. 

    

 Важливу роль у житті бібліотеки відіграє актив, що складається із читачів, які частіше від інших відвідують бібліотеку, цікавляться не тільки книгами, а й справами бібліотекаря, завжди готові прийти на допомогу. Активісти допомагають мені у вирішенні важливих завдань, на які йде багато робочого часу, зокрема:

  • допомагають в організації та проведенні творчих акцій бібліотеки;
  • організовують та проводять рейди-перевірки стану підручників;
  • допомагають робити аналіз читання книг учнями щомісяця і за рік;
  • виписують прізвища боржників і розносять нагадування у класи;
  • допомагають обробляти нові книги: поставити штамп, ціну тощо;
  • чергують на перервах у бібліотеці і тим допомагають мені швидше обслуговувати читачів;
  • підшивають газети, розкладають журнали, відмічають нові надходження преси в реєстраційній картотеці;
  • доглядають за квітами, поливають їх.

Відвідуйте бібліотеку! Читайте!

Нехай у Вашому житті не буде жодного дня,

коли б Ви не прочитали хоча б

сторінки з нової книги.

School.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора