Інженерний тиждень
З 5 по 9 лютого у нашому ліцеї проходив Інженерний тиждень. Це проєкт, покликаний зацікавити наукою і дати поштовх до розвитку власного інженерного потенціалу. Чудова можливість показати свої винахідницькі, творчі та дослідницькі здібності.
Учні 1 класу на уроці ЯДС створювали невидимі чорнила, а Павленко Анна, Каналюк Поліна та Жадченко Владислав презентували досліди, які вони робили вдома. Було весело, корисно, цікаво! "Інженерний тиждень" продовжили втілювати в життя учні 5 класу. У процесі дослідження " невидимих чорнил" навчилися писати відповіді до загадок та ознайомилися з історією таких чорнил, яким понад 2000 років! А другокласники із захопленням втілювали інженерні рішення за допомогою підручних матеріалів, змайструвавши механічну іграшку "Тіп - топ". А от учні 3 класу виготовляли вітрячок за визначеною послідовністю. З цікавістю порівнювали його схожістю з вітрогенератором, виготовляли флейту з пластикових трубочок і спробували створити мелодію.
Інженерний тиждень подарував нашим здобувачам освіти нові позитивні емоції та життєвий досвід. Учні 1 класу виготовляли рухливу іграшка для дихальних вправ "Гусінь". З простих матеріалів, соломинки та паперу, маленьким інженерам вдалося виготовити іграшку для забави. Діти поштовхом повітря через соломинку змусили рухатися паперову гусінь так, як це робить справжня у природі - згинається та розгинається. І звичайно ж влаштували веселі перегони. Було весело! А от учні 4 класу конструювали робота із сірникових коробок. Учні 7 класу на уроці біології виготовили скелети хребетних тварин. Для створення проєкту школярі використали безліч різних матеріалів: макарони, рис, "алмази", 3d-ручку. Кожен мав можливість сконструювати робота за власним задумом. Робота для учнів була цікавою. Вони із задоволенням працювали над власною ідеєю!
Четвертого дня інженери 1 та 3 класу взялися до виготовлення механічної іграшки "Перекоти-поле", використавши значення та навички конструктора, технолога та дизайнера. Результат був неперевершений: у дітей горіли очі від власноруч виготовленої іграшки, яка цікаво скочується з дошки, як справжнє Перекоти-поле. А скільки радості було під час змагань... Бути винахідником - це завжди цікаво! Учні 9 класу відчули себе справжніми інженерами, адже на уроці хімії вони створювали модель вуглеводнів. А от винахідники 4 класу створювали іграшку тауматроп, що працює завдяки оптичній ілюзії. Це такий круг, на протилежних сторонах якого є малюнки. Якщо його швидко обертати, два зображення ніби "зіллються" в одне. Цікавість - це те, що нам вдалося пробудити в дітях!
Учні 6 класу разом з учителем Стефанською А.Ю. створювали моделі планет Сонячної системи. Такі проєкти дозволяють розвивати спостережливість, мислення; формують в учнів уявлення про Всесвіт; дозволяють дослідити рух планет по орбітах. Інженерним тижнем захопилися не лише діти, а й дорослі. Вони разом виготовляли "робота - спільника". Роботи були творчими і цікавими. Учні показали здібності конструктора, дизайнера. З цікавістю розглядали поробки своїх однокласників та весело гралися з ними на перерва.
Дослідники першого класу познайомилися з "Фараоновою змією". Експеримент вдалося зробити, використовуючи сухе пальне та таблетки глюконату кальцію. Під впливом тепла відбулося розкладання глюконату кальцію на оксид кальцію, вуглець, вуглекислий газ та воду. Це створило дивовижну ілюзію живої істоти, схожої на змію, яка виповзає з полум’я.
Участь у заходах Інженерного тижня допомогли учням стати більш впевненими у власних силах та можливостях, і отримати задоволення від виконання різноманітних завдань. Він був захоплюючим, адже кожен зміг продемонструвати свій талант, а ще спробувати себе в ролі інженера. Ми любимо експериментувати, моделювати, досліджувати, встановлювати факти і просто навчатись!
1 клас Дослід з повітряною кулькою
1 клас Дослід з червоноголовою капустою
1 клас Експеримент "Фараонова змія"
1 клас "Кольорові поверхи у склянці"
3 клас Виготовлення "Робота - спільника"
6 клас Створення сонячної системи
9 клас Створення моделі вуглеводів