A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський опорний ліцей №5
Жашківської міської ради Черкаської області Уманського району

Сторінка медичного працівника

Фото без опису   Фото без опису

 

Фото без описуНавчальний процес це велике навантаження на організм дитини, тому разом із знаннями учень часто отримує купу хвороб. Які недуги чекають наших дітей за дверима школи, і як їм запобігти? 

На жаль, хронічні захворювання відзначаються у 90% школярів. Відхилення здоров'я у дітей 7-17 років з вини освітніх перевантажень, порушень умов навчання, режиму харчування і стресу носять узагальнююче визначення "шкільні хвороби". Проте до лікування краще не доводити.

   Для роботи медичного персоналу, організації медичного обслуговування школярів у ліцеї створені всі необхідні умови. У медичному кабінеті працює медичний працівник  Столярчук Богдан Васильович,  який веде облік медичного обладнання, лікарських засобів та виробів медичного призначення, імунобіологічних препаратів, дотримується правил і термінів їх зберігання та використання, забезпечує їх своєчасне поповнення.

У своїй роботі медичний працівник керується чинним законодавством, нормативно-правовими актами органів охорони здоров’я, освіти та науки, здійснює постійний контроль за станом здоров’я дітей, проведенням обов’язкових медичних оглядів школярів та працівників, профілактичних щеплень у порядку і в терміни, встановлені МОЗ України, надає невідкладну медичну допомогу вихованцям у разі гострого захворювання або травми, здійснюють контроль за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму; проводять санітарно-просвітницьку роботу серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників  навчального закладу; ведуть звітно-облікову медичну документацію в порядку, встановленому МОЗ України.

Завдання та обов’язки медичної сестри

1. Керується чинним законодавством України про охорону здоров’я та нормативно-правовими актами, що визначають діяльність закладів охорони здоров’я.

2. Комплектує набори медичного інструментарію відповідно до виду операції.

3. Готує та стерилізує матеріал.

4. Володіє методикою забору матеріалу для лабораторних досліджень.

5. Несе відповідальність за витрати медикаментів.

6. Володіє методами реанімації, вміє надати допомогу при травматичному пошкодженні, кровотечі, колапсі, труєнні, утопленні, механічній асфіксії, анафілактичному шоці, опіках, відмороженні, алергічних станах.

7. Володіє методами асептики та антисептики.

8. Веде медичну документацію.

9. Бере активну участь в поширенні медичних знань серед населення щодо профілактики захворювань та їх ускладнень.

10. Дотримується принципів медичної деонтології.

11. Постійно удосконалює свій професійний рівень.

Посадова інструкція шкільної медсестри

  1. Загальні положення
    1.1. Ця посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної     характеристики.
    1.2. Медичний працівник призначається на посаду керівником закладу освіти. На  посаду медичної сестри призначаються особи, які мають відповідну фахову освіту (без вимог до стажу роботи).
    1.3. Медичний працівник підпорядковується керівнику закладу освіти.
    1.4. У процесі виконання посадових обов’язків медичний працівник керується Законами України, постановами уряду, розпорядчими наказами органів системи охорони здоров’я та освіти, іншими керівними і нормативними документами з питань санітарії та гігієни, охорони здоров’я, профілактичної роботи, а також Статутом та Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, цією Інструкцією.
  1. Функції

Основними напрямами діяльності медичного працівника  є:
2.1. Здійснення заходів з охорони здоров’я дітей та працівників закладу освіти, дотримання санітарних і гігієнічних вимог у закладах освіти.
2.2. Обстеження учнів перед прийомом на навчання, протягом всього навчального року та під час організації спортивно-оздоровчих заходів у канікулярний час.
2.3. Організація санітарно-просвітницької роз’яснювальної роботи та участь у ній.
2.4. Здійснення нагляду за якісним харчуванням та дотриманням санітарно-гігієнічних вимог у шкільній їдальні.
2.5. Проведення просвітницької роботи з питань здорового способу життя, дотримання санітарно-гігієнічних норм особистого життя та праці.

  1. Посадові обов’язки

Медичний працівник виконує такі обов’язки:
3.1. Проводить повсякденну роботу, яка забезпечує створення належних санітарно-гігієнічних умов у навчальному закладі.
3.2. Під час прийому учнів на навчання, організації спортивно-туристських заходів контролює проходження ними медичного обстеження, наявність довідок про стан здоров’я та інших документів.
3.3. Здійснює профілактичні заходи.
3.4. Контролює якість харчування, дотримання санітарно-гігієнічних вимог у їдальні.
3.5. Організовує медичний огляд учнів за графіком, затвердженим керівником закладу освіти.
3.6. Контролює своєчасне проходження медичного огляду всіма працівниками.
3.7. Перевіряє наявність санітарних книжок у працівників під час прийому їх на роботу.
3.8. Веде поточну та звітну документацію.
3.9. Постійно підвищує свій професійний рівень шляхом регулярного проходження курсової перепідготовки у медичних закладах.
3.10. Здійснює облік медикаментів і є матеріально відповідальною за їх одержання і придбання, поповнює аптечку відповідними препаратами та медикаментами, контролює допустимі терміни зберігання медикаментів.

  1. Права

Медичний працівник  має право в межах своєї компетенції на:
4.1. Участь в управлінні школою в порядку, який визначається Статутом школи.
4.2. Ознайомлення із скаргами та іншими документами, які містять оцінку її роботи, надання щодо них пояснень.
4.3. Захист своїх інтересів самостійно і/чи через представника, в тому числі адвоката, у судовому порядку у випадку дисциплінарного чи службового розслідування.
4.4. Конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.
4.5. Підвищення у встановленому порядку своєї кваліфікації за рахунок навчального закладу.
4.6. Висування вимог до керівника закладу (письмово та усно) щодо дотримання положень нормативних документів з охорони здоров’я учнів та дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

  1. Відповідальність

5.1. Медичний працівник несе відповідальність за охорону здоров’я учнів школи, виконання належних санітарно-гігієнічних вимог до організації навчально-виховного процесу.
5.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов’язків, визначених цією інструкцією, медичний працівник несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
5.3. За використання методів психічного чи фізичного насилля над особистістю учня, а також скоєння аморального вчинку медичний працівник може бути звільнений з посади відповідно до трудового законодавства й Закону України «Про освіту».
5.4. За навмисно завдані школі чи учасникам освітнього процесу у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків збитки медичний працівник несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і/чи цивільним законодавством.

  1. Взаємовідносини (зв’язки за посадою)

Медичний працівник:

6.1. Працює за графіком, затвердженим керівником закладу освіти.
6.2. Самостійно планує свою роботу на рік. План роботи затверджується керівником закладу освіти.
6.3. Подає керівнику письмовий звіт про свою діяльність за певний термін роботи.
6.4. Одержує від керівника закладу освіти та його заступників інформацію нормативно-правового і організаційного характеру, ознайомлюється з відповідними документами.
6.5. Працює у тісній взаємодії з учителями, класними керівниками й батьками учнів, систематично здійснює обмін інформацією з питань, які належать до її компетенції, з адміністрацією та вчителями.
6.6. Співпрацює з місцевими органами управління медичними закладами і дотримується положень їхніх розпорядчих документів, дія яких розповсюджується на заклади освіти.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора