Сторінка соціального педагога
Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.
Соціальний педагог – це людина, яка покликана об’єднати усі зусилля сім’ї, навчального закладу, громадськості задля надання допомоги дитині.
Види роботи соціального педагога в закладі:
-діагностична робота;
- прогностична робота;
- консультаційна робота;
- соціально-перетворювальна робота;
- профілактична (просвітницька) робота;
- навчальна діяльність;
- організаційно-методична робота;
- зв’язки з громадськістю.
У закладі за участю соціального педагога організована робота з соціального захисту дітей пільгових категорій, до яких належать:
-діти-сироти;
- діти, позбавлені батьківського піклування;
- внутрішні мігранти з Донецької, Луганської області, АР Крим;
-діти, постраждалі внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;
- діти-інваліди;
- діти з багатодітних родин;
- діти з малозабезпечених родин.
На початку навчального року спільно з класними керівниками формуються соціальні паспорти класів, соціальний паспорт закладу, банк даних сімей пільгових категорій, проводяться обстеження житлово-побутових умов проживання сімей пільгових категорій. Здійснюється моніторинг залучення дітей пільгових категорій до позашкільної та позакласної роботи.
Проводяться індивідуальні консультації для дітей, батьків та вчителів із питань захисту прав і свобод учнів.
Посадові обов'язки соціального педагога
Вивчає та оцінює особливості діяльності й розвитку учнів (вихованців), мікроколективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу загалом, неформальних молодіжних об'єднань; Досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей і підлітків.
Прогнозує:1 Посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи. 2. Результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості.
Надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу:- дитячим, молодіжним об'єднанням;- дітям, підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих обставинах;- учням;- батькам;- учителям.
Забезпечує дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді тощо).
Переконує учнів у доцільності дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя.
Сприяє запобіганню негативним явищам в учнівському середовищі.
Здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально незахищених категорій дітей.
Сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді.
Координує діяльність й взаємодію всіх суб'єктів соціального виховання;Сприяє соціально корисній діяльності дітей і підлітків.
Формує демократичну систему взаємостосунків в підлітковому середовищі, а також серед дітей і дорослих.
Веде відповідну документацію та статистичну звітність за результатами роботи в навчальному закладі.
Бере участь у роботі педагогічної ради закладу, нарадах, які проводяться адміністрацією закладу.
Погоджує свою діяльність із заступником директора з навчально-виховної роботи, відділом освіти.
Ролі соціального педагога