A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський опорний ліцей №5
Жашківської міської ради Черкаської області Уманського району

Сторінка соціального педагога

Сторінка соціального педагога

Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.

Соціальний педагог – це людина, яка покликана об’єднати усі зусилля сім’ї, навчального закладу, громадськості задля надання допомоги дитині.

Види роботи соціального педагога в закладі:

-діагностична робота;

- прогностична робота;

- консультаційна робота;

- соціально-перетворювальна робота;

- профілактична (просвітницька) робота;

- навчальна діяльність;

- організаційно-методична робота;

- зв’язки з громадськістю.

У закладі за участю соціального педагога організована робота з соціального захисту дітей пільгових категорій, до яких належать:

-діти-сироти;

- діти, позбавлені батьківського піклування;

- внутрішні мігранти з Донецької, Луганської області, АР Крим;

-діти, постраждалі внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;

- діти-інваліди;

- діти з багатодітних родин;

- діти з малозабезпечених родин.

На початку навчального року спільно з класними керівниками формуються соціальні паспорти класів, соціальний паспорт закладу, банк даних сімей пільгових категорій, проводяться обстеження житлово-побутових умов проживання сімей пільгових категорій. Здійснюється моніторинг залучення дітей пільгових категорій до позашкільної та позакласної роботи.

Проводяться індивідуальні консультації для дітей, батьків та вчителів із питань захисту прав і свобод учнів.

Посадові обов'язки соціального педагога

Вивчає та оцінює особливості діяльності й розвитку учнів (вихованців), мікроколективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу загалом, неформальних молодіжних об'єднань; Досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей і підлітків.

Прогнозує:1 Посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи. 2. Результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості.

Надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу:- дитячим, молодіжним об'єднанням;- дітям, підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих обставинах;- учням;- батькам;- учителям.

Забезпечує дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді тощо).

Переконує учнів у доцільності дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя.

Сприяє запобіганню негативним явищам в учнівському середовищі.

Здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально незахищених категорій дітей.

Сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді.

Координує діяльність й взаємодію всіх суб'єктів соціального виховання;Сприяє соціально корисній діяльності дітей і підлітків.

Формує демократичну систему взаємостосунків в підлітковому середовищі, а також серед дітей і дорослих.

Веде відповідну документацію та статистичну звітність за результатами роботи в навчальному закладі.

Бере участь у роботі педагогічної ради закладу, нарадах, які проводяться адміністрацією закладу.

Погоджує свою діяльність із заступником директора з навчально-виховної роботи, відділом освіти.

Ролі соціального педагога

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора