A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський опорний ліцей №5
Жашківської міської ради Черкаської області Уманського району

Сліпенко Ганна Василівна

Дата: 22.03.2023 09:27
Кількість переглядів: 58

Опис педагогічного досвіду

учителя історії  

Сліпенко Ганни Василівни

«Впровадження інтерактивних технологій в процесі  навчання історії»

Педагогічне кредо:

«Навчати та виховувати  так, щоб у

кожному дитячому серці запалити

 вогник пізнання, мислення, добра»

    Особливістю сучасності є те, що людина, щоб реалізуватися в суспільстві, повинна вчитися практично все своє життя. Якість сучасної освіти, тобто відповідність вимогам суспільства, визначається не стільки кількістю того, що дитина знає і чого вона навчилася в школі, скільки вміннями здобувати нові знання та використовувати їх у нових умовах.

       Я працюю над темою «Впровадження інтерактивних технологій в процесі  навчання історії та правознавства». Вважаю, використання  ІКТ, аудіовізуальних та мультимедійних засобів на уроках історії сприяє розвитку цілісності та системності мислення школярів, мотивації до вивчення суспільних дисциплін, активізації розумової та пізнавальної діяльності учнів,  індивідуалізації процесу навчання, зацікавленості учнів історією власної країни та виховання патріотизму.

Актуальність  педагогічної проблеми полягає в тому, що наш час – це час суттєвих змін у науці, техніці, інформаційному середовищі, освіті. Тому у сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі рівень освіти значною мірою за лежатиме від результативності запровадження інноваційних технологій навчання, які розвивають діяльнісний підхід до навчання і дають суспільству людей, які здатні приймати нестандартні рішення, вміють об’єктивно та творчо мислити.

Мета роботи – розглянути питання застосування інформаційно-комунікаційних технологій як універсального інструментарію для ефективного супроводу усіх видів пізнавальної діяльності учнів на уроках історії. 

Викладання історії в школі вимагає від вчителя творчого підходу, особливо у виборі методичних прийомів і засобів, наочного матеріалу та використання аудіовізуальних засобів. Тому сенс інтерактивного навчання полягає в такій організації навчального процесу,  щоб практично всі учні були залучені до пізнавальної роботи, мали можливість розуміти і рефлексувати з приводу того, що вони знають і думають. Формування дослідницьких вмінь на уроках історії можливо в процесі поєднання інтерактивних, аудіовізуальних і мультимедійних технологій.

При проведенні уроків використовую технології інтерактивного навчання (О. Пометун, К. Баханов), розвитку критичного мислення старшокласників на уроках історії (С.Терно), інформаційно-комунікаційні технології.

Хороший урок той, де панує ділова, творча атмосфера, де бажання учнів міркувати б’є ключем, де вони охоче вступають в діалог з учителем, один з одним, авторами тих чи інших теоретичних концепцій і положень. Адже хороший урок, як правило, завжди вирізняється тим, що він насичений різноманітними навчальними ситуаціями і кожна з них викликає в учнів велику кількість запитань, сумнівів, здивування, а часом і настороженість. Так народжуються в діяльності учнів дорогоцінні моменти, які підводять їх до пошуків, здогадок, до самостійної творчості. Розвиток науки та техніки пропонує учням та вчителям нові форми комунікації, нові типи розв’язання абстрактних і конкретних завдань, перетворюючи вчителя з авторитарного транслятора основних ідей на натхненника інтелектуального і творчого учня.

   

    Сучасні методи навчання невідривні від інформаційних технологій. Для підвищення ефективності уроку використовую навчальні презентації, фрагменти фільмів інші відеоматеріали. Використання інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє суттєво поглибити зміст матеріалу, практичні вміння та навички школярів у пошуку, аналізі, узагальненні інформації. Цей процес охоплює й роботу самих учнів: вони беруть безпосередню участь у підготовці начального матеріалу.

У своїй практиці я використовую  створені спеціально для конкретних уроків мультимедійні конспекти-презентації, що містять короткий текст, основні терміни і поняття, малюнки, відеофрагменти, схеми і графіки, цифрові фото.

Цікавою формою розвитку мислення є створення інфографік, постерів та інтерактивних аркушів у програмах Canva та Jamboard, матеріали можна використати при  узагальненні роботи над вивченням історичної постаті чи події.

Одним із прийомів зацікавлення вивчення історії є ознайомлення (в майбутньому й використання під час вивчення тем)  із сучасними спецпроєктами з вивчення, формування  матеріалів, документів, свідчень різних періодів історії України – це і «Локальна історія», «Історична правда», «Голодомор 1932-1933 рр.», «Українська Друга світова війна»»,  «Онлайн-архів усної історії», «Дисиденти»  та багато інших.

Працюючи з різними джерелами інформації, учні мають більше можливостей дізнатися про історичну постать чи історині події, формувати своє бачення, робити висновки.

Вивчення історії не закінчується на уроці, воно продовжується в позакласній роботі – участі в  історико-краєзнавчих конференціях, історичних читаннях та конкурсах.

 

 Покликання на сайт:

https://sites.google.com/view/storinkihistory/

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора