Проєкт «Спіраль Фібоначчі»
Сучасний світ, який розвивається неймовірно динамічно, вимагає нових підходів до навчання і виховання школярів. Адже нові умови життя
потребують від підростаючого покоління новогомислення, сучасного світогляду, розвитку творчості, нової культури діяльності, здатності навчатися протягом усього життя. Школа повинна створити платформу для успішного старту своїх випускників, формуючи особистості, які здатні до самоосвіти, саморозвитку, самореалізації, які спроможні критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, самостійно вирішувати власні та глобальні проблеми, спілкуватися в багатокультурному середовищі, які володіють необхідними знаннями, навичками ікомпетенціями для інтеграції їх в суспільство на різних рівнях.
Ефективним засобом реалізації STEM-освіти на уроках трудового навчання та технології є
проєктна діяльність учнів. Виконання проєктів передбачає інтегровану дослідницьку, творчу
діяльність школярів, спрямовану на отримання самостійних результатів під керівництвом учителя.
STEM-підхід дає можливість використовувати проєктне навчання, яке поєднує різні науки, технології, інженерію, мистецтво й математичні розрахунки та сприяє створенню особливого навчального середовища, в якому всі учні можуть брати участь у розв’язанні конкретних практичних проблем.
З учнями 9 класу на уроці трудового навчання був виготовлений проєкт «Спіраль Фібоначчі».
Послідовність Фібоначчі та спіралі Фібоначчі є одними з найбільш цікавих і водночас поширених математичних явищ, що зустрічаються в природі. Вони проявляються в різних формах — від структури рослин до руху хвиль в океані.
Спіралі, що побудовані за принципами послідовності Фібоначчі, є логарифмічними спіралями, де кожен наступний виток віддаляється від попереднього на величину, яка відповідає числам Фібоначчі.
Основними вимогами під час виконання проєкту були функціональність, економічніть і оригінальність.
Для розроблення STEM-проєкту учні користувались таким алгоритмом:
1. Визначення проблем: учитель разом із учнями визначає можливі проблеми для вивчення в
межах навколишньої місцевості (клас, школа, соціальна спільнота,).
2. Генерування ідей: учні генерують безліч ідей і запитань, щоб вирішити проблему; шукають
аналоги в різних джерелах інформації; опрацьовують знайдену інформацію.
3. Ескізний дизайн: креслення або ескіз вибраного дизайну створюється за допомогою олівця,
креслярського обладнання та паперу.
4. Виготовлення моделі: на цьому етапі відбувається фактичне створення виробу відповідно
до розробленої документації.
5. Презентація виробу: представлення виробу в класі, даємо можливість презентувати його
зображення широкій громадськості в соціальних мережах.
Таким чином використання STEM-освіти на уроках трудового навчання у учнів може:
стимулювати пізнавальний інтерес школярів до інших предметів;
допомогти працювати, використовуючи хмарні технології навчання та персональний
комп’ютер, як один із засобів сучасного навчання;
робити уроки трудової підготовки більш різноманітнішими та цікавими, адже можна
застосувати наочність, графічну анімацію та відеоматеріали.
перетворювати освітній процес на більш творчий процес з елементами технічної та
підприємницької діяльності.