Урок на природі
«Людина була і завжди залишиться сином природи, і те, що ріднить її з природою, повинно використовуватися для її залучення до багатств духовної культури.
Світ, що оточує дитину, це, насамперед, світ природи з безмежним багатством явищ та невичерпною красою.
Я бачу виховний сенс у тому, щоб дитина бачила, розуміла, відчувала, переживала, осягала велику таємницю життя в природі...»
В. Сухомлинський.
Створюючи загрозу природі, ми загрожуємо самим собі. Василь Сухомлинський писав із цього приводу: «Поняття «природа» - єдине ціле. У цьому своя гармонія та постійність, взаємозв'язки та залежності; вона - джерело буття й суть буття, вона єдина й нерозривна з людиною. Кожний з нас - природа, що стала людиною. Людина доти могутня й непереможна, доки вірна законам природи - пізнаним і непізнаним, не нею встановленим... Активно впливати на природу, але залишатись її сином, бути вінцем її творіння та володарем її сил, по-синівському бережливо ставитись до неї - ось яку позицію нам треба займати у процесі взаємодії з природою...».
Екологічне виховання у школі слід починати з молодшого шкільного віку. Спочатку діти вчаться помічати прекрасне та незвичне навколо себе, учаться спостерігати, милуватись природою, посильно охороняти природу, не шкодити їй, робити довкілля чистішим.
Учні 4 класу з бібліотекарем Рогозою Л. В. і класоводом Донець Л.І. обговорювали, аналізували підібрані учнями оповідання про відповідальне ставлення до природи, навколишнього світу, а також до людей. Всі учні класу мають книжку,"Квітка сонця" В.О.Сухомлинського, якою ми користуємося під час уроків.