Інтегрований урок "Визначення типів темпераменту"
Різноманітність індивідуальних особливостей - це найбільше багатство у світі.
Джуліан Хакслі
Учителем біології Н. П. Сухоносовою та практичним психологом закладу С. С. Сміщенко було проведено інтегрований урок у 8 класі з елементами тренінгу на тему: "Визначення типів темпераменту"
Адже ця тема є однією з важливих та актуальних у розумінні себе. Спостерігаючи за поведінкою людей, ми помічаємо, як вони працюють, навчаються, реагують на зовнішні впливи, як переживають радощі і прикрощі, різноманітні життєві ситуації. Одні жваві, інші – спокійні, повільні. Все це обумовлено типами темпераменту. Загалом темперамент потрібно знати для того, щоб навчитися розбиратися у собі та людях, визначати їх поведінку та вчинки, також це є важливою сходинкою при виборі майбутньої професії.
Таким чином учні з цікавістю та особливою увагою прослухали та опрацювали основні поняття та ключові терміни вищої нервової діяльності, які вивчали на минулому занятті, поглибили та розширили уявлення про особливості різних типів темпераменту, їх властивості, обговорили та дослідили значення у житті людини.
Разом з психологом діти перейшли до практичної частини заняття. Для початку школярі виконали тест на визначення типу свого темпераменту. Охарактеризували головні риси кожного типу, моделювали ситуації, у яких демонструються типи темпераменту. Однією з цікавих завдань стала вправа "Бінго", де учні на індивідуально виготовлених чоловічках прописували свій тип темпераменту, позитивні, негативні риси та професію котра подобається, або на яку в майбутньому будуть навчатися. Саме це завдання допомогло дітям активізувати розуміння важливості типів темпераменту, особистих рис при виборі професії. На закінчення уроку виконали рефлексію "ТікТок", де мали змогу поділитися своїми думками про те, що сподобалось, запам'яталось, чим би поділилися чи що хотіли б ще дізнатися.
Саме такі заняття допомагають вихованцям приймати та розуміти себе й інших; поглиблювати свої знання з конкретних тем в розрізі двох предметів; сприяють глибшому сприйняттю та осмисленню навчального матеріалу, формують практичні навички щодо спілкування з представниками різних типів темпераменту, налаштовують сприятливий клімат в колективі.