A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський опорний ліцей №5
Жашківської міської ради Черкаської області Уманського району

Ковалик Вікторія Степанівна

Дата: 04.04.2022 19:19
Кількість переглядів: 120

Опис досвіду роботи вчителя англійської мови 

Ковалик Вікторії Степанівни

Учителями  не стають — ними народжуються. «Учительська професія—це людинознавство, постійне проникнення у складний духовний світ людини, яке ніколи не припиняється. Прекрасна риса—повсякчас відкривати в людині нове, дивуватися новому, бачити людину у процесі її становлення—один із тих коренів, які живлять покликання до педагогічної праці», --писав В.О.Сухомлинський. Бути справжнім учителем—це дуже відповідальна справа. І сьогодні перед нами, учителями англійської мови, постають нелегкі завдання:

--як зробити, щоб урок був цікавим для учнів;

--розкрити творчий потенціал особистості дитини;

--сприяти розширенню кругозору здобувачів освіти;

--забезпечити міжпредметні зв'язки тощо.

Цього можна досягти лише тоді, коли ми надавачі освітніх послуг, знаходимо оригінальні нестандартні шляхи навчання іноземної мови. Тому й обрала проблему, над якою працюю: «Новітні технології на уроках іноземної мови як засіб активізації навчально-виховного процесу". На своїх уроках постійно використовую ІКТ, ТЗН, намагаючись проявляти творчість, постійно шукаю нові шляхи активізації діяльності здобувачів освіти на всіх етапах навчальної роботи, використовуючи інтерактивні технології, впроваджуючи оригінальні форми пояснення нового матеріалу, постійно використовуючи на уроках проектну роботу, рольові ігри та ін.  У своїй практиці намагаючись впроваджувати інноваційні технології, але не перевантажую ними урок. Для того, щоб реалізувати поставлені перед собою цілі, постійно перебуваю у пошуках методів виховання та розвитку дітей засобами свого предмета у процесі навчальної та позакласної діяльності.  Щоб освітній процес був ефективним, організовую навчальний процес так, щоб здобувачі освіти були здатні використовувати англійську мову у процесі спілкування у реальних життєвих ситуаціях. І мій досвід не є новаторським, а більше раціоналізаторським, зібраний у процесі вивчення різноманітної методичної літератури, своєї педагогічної практики і успішно апробований на власних уроках.

     Перед кожним уроком щоразу задумуюсь, яким же має бути сучасний урок, як організувати і провести його, щоб отримати максимальну віддачу? Результатом навчання учнів іноземної мови є формування у них навичок й умінь користуватися мовою як засобом спілкування, тому вважаю, що всіосвітні технології спрямовані на розвиток та формування в учнів комунікативної компетенції. Працюю з дітьми від шостого до одинадцятого класу. Впевнена, що методи і форми навчання повинні бути різними для кожного класу, а не лише для учня, тому що учнівські колективи різні та індивідуальні за своїм складом. Під час уроків постійно використовуючи міжпредметні зв'язки. Переконана, що найефективніший розвиток особистості здійсниться у грі, тому що гра забезпечує емоційний комфорт, дає можливість самовизначитися, самореалізуватися, усвідомити власне «я» та відчувати себе більш розкутим. Саме гра запалювання вогник допитливість та зацікавлення учнів предметом. Адже на сучасному уроці, який вимагає від дітей інтенсивної праці та концентрації уваги, напруги сил і знань, саме гра допомагає зняти втому у дітей, розвиває увагу, уяву, допомагає зняти мовний бар'єр. На уроках використовую такі мовно-дидактичні ігри як «Сніжний ком», «Мікрофон», «Передай запитання», «Розшифруй слово» та ін. Використовую різні ігри при вивченні граматики. Ігровий характер завдань знижує стресогенний фактор, дозволяє дітям почувати себе комфортно в колективі, відчути себе потрібним у спільній діяльності.

     Ефективними при вивченні іноземної мови є такі форми спілкування, як драматизація та рольова гра. Драматизація—це постановка, у вигляді сцен, розповідей, казок, кумедних історій. Завдання учнів полягає в тому, щоб втілити задану тему, сюжет в акт розмови. Рольова гра може зображувати елементарні комунікативні дії у грі («У лікарні», «У магазині», «Знайомство» тощо).

     Ефективним засобом розвитку позитивної мотивації є участь у різноманітних видах діяльності. Це і презентації, буклети, кросворди, акровірші, фотоальбоми з коментарями, газети, ток-шоу, письмові проекти, інтерв'ю тощо. В проектній роботі з англійської мови учні долучаються до організованої вчителем пошукової навчально- пізнавальної діяльності, опираючись при цьому вже наявні можливості, здібності до творчого мислення. Проекти передбачають активність учнів: вони пишуть, вирізають, наклеюють, шукають потрібну інформацію, спілкуючись з людьми, фотографують, роблять малюнки, відшукують інформацію в Інтернеті та творчо опрацьовують її.  В основному, більшість проектів виконають я моїми учнями під час підсумкових уроків, коли оцінювався результати засвоєння учнями навчального матеріалу. Прикладами таких проектів є «Школа моєї мрії», «Магазини у моєму місті», «Винаходи останніх років», «Мій улюблений співак/група» тощо.

     Висловлювання учня буде результатом роботи його рук та його думки. І це найважливіше досягнення, тому що лише творче покоління, яке здатне відійти від механічного репродукування, здатне зробити нові кроки у політиці та економіці. Жоден із нас не може передбачити ти проблем, які випадуть на долю дітей у майбутньому. Безумовно, вони повинні бути обізнаними, але в умовах інформаційних технологій необхідно навчити дитину самостійно вчитися самостійно здобувати знання, вміти використовувати їх у повсякденному житті.

     Захоплюючись нестандартними формами роботи, діти не помічають, що вчаться, пізнають, запам’ятовують нове, орієнтуючись у незвичайних ситуаціях, поповнюють запас слів, понять, уявлень, розвивають фантазію. Навіть найпасивніші учні беруть участь у змаганнях та конкурсах з великим бажанням. А новітні технології й інтерактивні методи навчання виховуючи особистість, готують її до реального життя.

      Мої учні постійно беруть участь у різноманітних Всеукраїнських конкурсах та  районних предметних олімпіадах, зокрема «Грінвіч» та «Олімпус», багато з них неодноразово ставали не тільки учасниками, а й призерами і були нагороджені цінними подарунками.

      У своїй роботі дотримуюсь наступних принципів:

--комунікативна спрямованість навчання;

--практичність знань учнів;

--особисто-зорієнтоване навчання;

--підготовка до ЗНО.

     Комунікативний метод базується на здатності та вмінні використовувати мову у різноманітних життєвих ситуаціях. Реальне використання мови є моїм пріоритетним завданням викладання. Тут я і менеджер діяльності у класі, і радник, і співрозмовник та учасник процесу навчання разом з учнями. Широко використовую у своїй роботі автентичні та краєзнавчі матеріали, граматичні таблиці, настільні ігри, друковані матеріали, дидактичні картки тощо. Завдяки їхньому використанню підвищується прагнення свідомого оволодіння іноземною мовою, розвивається мислення, пам'ять, формуються загальні та специфічні навчальні уміння.

     Процес навчання—це не автоматичне викладання, то є двосторонній процес взаємодії учителя та учнів, який потребу напруженої розумової праці та її власне активності цьому процесі. І з впевненістю можна сказати, що вчитель досягне успіху на уроках лише тоді, коли зацікавить учнів до вивчення англійської мови і сприятиме всебічному розвитку дитини.

      Свої уроки завжди починаю з позитивним настроєм, тому що вважаю це запорукою ефективного навчання. Практикую різні моделі проведення уроків, тому що саме це дає можливість учням розкрити себе і свої можливості. Основними принципами роботи є комунікативна спрямованість, науковість, доступність, культура спілкування та позитивне ставлення до предмету.

      Вважаю, що дуже важливо приділяти увагу науково-дослідницькій діяльності. Тому разом з учнем 9 класу Голобородьком Назаром обрали тему для роботи у МАН «Американський варіант англійської мови та його відмінності від британської англійської" та плануємо закінчити і захистити її у наступному навчальному році.

     Інтеграція України у світове та європейське співробітництво, побудова громадянського суспільства передбачають орієнтацію на людину, її духовну культуру і визначають основні напрямки модернізації навчально-виховного процесу. І тому у нашому закладі, дякуючи ініціативі адміністрації школи,  25.10.2018 року по 15.03.20 року ми співпрацювали з волонтером Корпусу Миру США в Україні Деніелом Кейсом. Для учнів це стало гарною нагодою дізнатися про особливості англійської мови у її носія та поспілкуватися з носієм мови. Для мене, як для надавача освітніх послуг, дізнатися про особливості навчання в американських школах, а для волонтера—ознайомитися з нашим життям, українською мовою, обмінятися досвідом, зокрема й викладання, і дізнатися більше про життя наших громад. Співпраця з волонтером стала дуже актуальною і справила позитивний вплив освітній процес, так як учні мали безпосередній контакт з носієм мови, що вивчається. Безпосереднє споглядання мовця, а також можливість спілкування роблять процес засвоєння мови більш якісним, так як відбувається зв'язок з практичним аспектом засвоєння мови. Для деяких учнів спілкування стало стимулом до підвищення мотивації щодо вивчення мови та її практичного використання, зростання інтересу учнів до вивчення англійської мови як мови міжнародного спілкування. Але основна мета перебування волонтера у закладі—це не лише співпраця з учителем у викладанні англійської мови, а також сприяння міжкультурному обміну та підвищення рівня соціокультурної компетенції.

     В Україні Корпус Миру налагоджує співпрацю з закладами освіти та організаціями, які прагнуть розширити свої знання про американську культуру, методи діяльності професійних організацій і навчальних закладів США та скористатися досвідом американських колег, що у свою чергу, допоможе американцям більше дізнатися про Україну, її культуру й українців. Тому у школі було організовано Клуби англійської мови для вчителів та учнів, що дало змогу братиме активнішу участь у позакласній та позашкільний діяльності.

     Підсумовуючи, хочу сказати, що головним у роботі з дітьми є любов до них та повага. Своїм кредо вважаю: «Учитель не той, хто вчить, а у кого вчаться». Учитель повинен допомогти учневі усвідомити себе особистістю, пробудити потребу пізнати себе, життя, світ, виховати в ньому почуття людської гідності.

      Якщо є світло в душі, буде краса в людині; якщо є краса, буде гармонія в домі; якщо є гармонія, буде порядок в нації; якщо є порядок в нації, буде мир у світі.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора